Hartje stad?
Ga eens met het OV op pad

Met de campagne ‘Hartje stad? Ga eens met het OV op pad’ promoten we gedurende de zomermaanden van 2021 reizen met de bus en trein. Via een social media advertentiecampagne met daaraan een winactie bereikte we 24.389 personen. 888 bekeken de actie op onze website en 55 personen vulden de enquête in.

Van de reizigers kregen we de volgende feedback. 

  • De belangrijkste motivatie om met het OV te reizen is ‘gemak’ gevolgd door ‘snelheid’ en ‘prijs’.

  • Bijna de helft van de respondenten komt naar Roermond om te winkelen, de andere populaire redenen om te komen zijn ‘dagje uit’ en voor werk.

  • Door Corona komen reizigers minder vaak naar Roermond dan voorheen. Van 18x per jaar naar nu nog 11x.

32%

32% van de respondenten reist normaal gesproken met de auto

7,6

De actie werd beoordeeld met een 7,6.

Resultaat

de winactie heeft een beperkt blijvend effect van 1 structurele automijding op Topdagen.